söndag 16 januari 2011

Truly Bluely Heavenly

Så börjar ännu en vecka gå mot sitt slut. Denna vecka har det också varit en del kalasande. Sambon har fyllt år och igår kväll var vi bjudna på mat hos goda vänner. För att kunna äta diverse läckerheter utan alltför dåligt samvete, har jag tagit mig i kragen och börjat gå på jumppa efter ett halvt års uppehåll.

Viikko on taas vierähtänyt. Tälläkin viikolla on juhlittu, ensin J:n syntymäpäivää ja eilen kävimme ystävien luona syömässä. Jotta voisin nauttia kaikista herkuista hyvällä omallatunnolla, olen puolen vuoden tauon jälkeen alkanut käydä jumpalla.


Bilderna i detta inlägg är från GreenGates vårkollektion som bl a bjuder på mycket vackert i blått denna vår. Porslinet och textilierna med text och blommönster tycker jag är jättefräscha!

Tämän postauksen kuvia tulevat Greengaten kevätmallistosta, joka m m tarjoaa kaunista sinistä tänä vuonna. Keramiikkaa ja tekstiilit , jossa tekstiä ja kukkia ovat tosi raikkaita mielestäni.

Jag håller som bäst på med att göra vårens GreenGate beställning och mycket av det som syns på bilderna dyker upp i vår nätbutik småningom. Jag vill också påminna om att vinterrean pågår i nätbutiken hela januari.

Olen nyt tekemässä Greengaten kevättilauksen ja paljon näistä tuotteista, joita näkyy postauksessa ovat tulossa nettiputiikkiimme. Haluan myös muistuttaa siitä, että nettipuodissa on talviale koko tammikuun.


Denhär porslinsserien i blått och blommigt är också så härligt somrig! Mmm, tänk att duka utomhus och äta frukost med vackert Greengate porslin, solmogna jordgubbar och havet i bakgrunden...

Tämäkin sarja, jossa kukkia ja sinistä on myös ihanan kesäinen! Mmm, miettikää kesä jossa syödään aamiasta ulkona, pöytä kauniisti katettu GreenGate tyyliin, tuoreita mansikoita ja meri taustalla....



...ja, man börjar ju längta lite till våren och sommaren då man bläddrar i GreenGates katalog. Men först ska vi njuta av vackra vinterdagar!

...niin, pikkasen rupee kaipamaan kevättä ja syksyä Greengaten kuvastoa selaillessa. Ensin nautitaan kuitenkin kauniista talvipäivistä!



32 kommentarer:

Anonym sa...

Ihana kokoelma... kyllä tekee niin mieli uusia kaikkea kotona kevättä ja kesää odotellessa :O)
Hyvää tulevaa viikkoa
Terveisin Nina

Bea sa...

Underbart vackert och det suger i "vill ha" tarmen :)
Det där med motion är alltid så lätt att hoppa över eller glömma ;)
Den mörka årstiden brukar jag bli väldigt bekväm, sen när våren och ljuset återvänder blir min aktivitet högre och därmed mera motion :)
Lycka till med dina föresatser!
Kram /Bea

Hildas hem - Sofia sa...

Åh så snygga grejer. Blåvitt porslin älskar jag. Jag fick riktiga vårkänslor av dina bilder idag. Längtar efter en frukost i solen på altanen :)

Kram Sofia

Linda sa...

ÅH va mycke fint!!! Är ju ett sant GreenGate "fan", och skulle gärna ha en uppsättning av varje serie dom gjort!;) Men att den där blåa servisen var GG skule ag inte ha gissat, verkligen lite annorlunda! Men jätte fräsch! Påminner faktiskt lite om Paris, som vi besökte i höstas! Ska besök webshopen så fort du får in GG nyheterna!

Kram Linda

taburetti sa...

Ihastuttavan näköisiä...))
Tulee heti kesä ja mökki fiilis kun noita astioita katselee..::)))

Mukavaa sunnuntai iltaa!!!
Jaana

bakom berget sa...

Porslinet är ju jättefint, men i den miljön skulle jag kunna äta jordgubbar ur vad som helst. Fniss..
Kul med en middag hos goda vänner. Vi gjorde detsamma i går kväll. Fast våra vänner bjöd på restaurang. Det är mysigt det oxå.
Ha nu en trevlig kväll! Kram Åsa.

Gugis Pärlor sa...

Ååh, om jag fick välja så ska det bara vara blåvitt i mitt kök! Det porslinet blev jag helt såld på ;O)

Kram Gugi

Hanna sa...

Så fint, blir helt galen.
Ha en fin söndags kväll.
kram
Hanna

Elle sa...

Vilka underbara bilder! Man blir riktigt sugen på att byta ut de utnötta ikea-tallrikarna nu...
Kan man beställa havet i bakgrunden också?
Fast jag ska väl inte klaga, det verkar som om jag har det väldigt mycket varmare här i Tyskland.
Kul att du kom förbi på kalaset igen!
Ha en skön kväll!
Kram Elle

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

GreenGate har så fina saker, det blåvita porsliner var supersnyggt.
Jag ska också komma i form nu, ska bli skönt och få fart på kroppen.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Minäkin olen innokas jumpalla kävijä:)

Kauniita astioita tulossa putiikkiinne.

Mukavia talvipäiviä teillekkin!

Lyckoslanten sa...

I fell in love! Så vackert porslin! Gillar porslinet med blommorna, jättemycket! Här har du en till som har tagit sig i kragen! Ha en bra vecka! ♥

http://pastseasons.blogspot.com sa...

Underbara bilder! Blått är egentligen inte min färg men det där blå porslinet hade jag gärna haft här hos mig. Jätte fint.

Anki sa...

Hej vännen!
Åh det där blå var precis i min smak, har aldrig varit direkt förtjust i blått men det har kommit på sista tiden...Supersnyggt, dom första bilderna är jag helt såld på...så där vill jag haaaa *ler*

Hoppas u får en finfin vecka!
Kraaaam!

Arja sa...

Kauniita astioita, mutta ei ehkä oikein passaa mun tyyliin ;-))
Oikein mukavaa alkavaa viikkoa sinulle Nicole<3

Livingroom sa...

Oj då så fina de var! Dem måste jag bestämt skaffa mej av...till mitt blå-vita kök!

Galleri MochB sa...

Blåvitt, vackert och precis i min smak :O)

White cotton grass sa...

Åh vilka fina saker i vårkollektionen!!
Tidigare har jag inte varit så förtjust i greengate....prickar och en massa rosor, inte riktigt min smak...

kram

Liljas Corner sa...

Alldeles underbart!
Kan det bli vår nu? ;)

StrandviksVillan sa...

Oj så fina dom där första bildernas kärl var! Lite annorlunda än dom brukar ha. Ser så fräscht ut, men blått är ju inte min färg...

Tulpanerna hade jag med mig från mitt jobb, men azalean köpte jag från blombutiken i centrum, samt två rosa våreld. Ja, jag såg också pärlhyacinterna och tänkte faktiskt genast på dig!!

Ha det bra!
kram, A-C

Piitis sa...

Oioi...tosi kauniita uutuuksia.
Kyllä kevättä kovasti odottelen minäkin. Tänään +2 ja vettä satanut koko päivän:(

Mukavaa alkanutta viikkoa!

^_^Piitis

Livet på Vestergård sa...

Åh så mycket fint du visar!
Jag borde verkligen ta mig i kragen med motionerande.Efter jul har jag inte riktigt kommit igång igen...
Kram Kicki

Louise sa...

Du visar en massa fint porslin!! Är det kanske bloggerskan själv som står på nästsista bilden? ;)

Jessica sa...

Jättehärlig kollektion! Där vill också jag äta frukost ;) Ha det gott mellan kalasande, kalla vinterdagar o snöfall :))

Moster och jag sa...

Men oj.... vad härliga saker som är på kommande. Jag gillar blått!!
Och de rosa blommorna från greengate, härligt!!!

Kanske ni skall iväg på nån mässa?
Vi kommer att åka en dag till mässan i vår huvudstad.
Ha det bra! kram!!

Rose Cottage sa...

Det blåa porslinet hade passat hos mig ute i stugan, kul att du förhandsvisar lite.
Motionera, skulle även jag behöva, fick en ny diet av arbetskamraten idag som vi ska börja med på måndag tyvärr så varar väll min karaktär tills tisdag sen är jag vrål hungrig:)
Ha en bra vecka!
Kram Ulrika

Sirkka sa...

Rakastan rakastan näitä kuviasi ovat niin minun makuuni,..!
Kiitos Nicole:)

Puumuli sa...

Vackra och somriga bilder! Här hos oss har vi ingen vårkänsla precis då det har snöat i ett dygn nu, usch. Jag är trött på allt snö redan nu och vintern pågår i över två månader till...

Kram
Sari från Puumuli

Viola sa...

Har alltid älskat blått porslin, är ju så fräscht och det blir alltid blåa detaljer hos mig under den ljusa årstiden, nu ska man och frossa bland allt fint på Formex, ha det gott, kram

Villa Björkenäs Backen sa...

Heippa/Hej!

Tack för att du tittade in till mig och kommentaret!
Visst var huset fint!
Det var en resa i sig..
Det var faktiskt ett finskt hus.
Jukka-Talo som jag ritade om delvis :)

Vad fina bilder!Jätte fint med det blåa också från Greengate! :)
Dom har mycket fint!

Ha en fin kväll!

Halein Sirpa

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Nicole!
Men vad mycket vackert porslin.Har i stort sett bara vitt porslin,och det skulle verkligen vara roligt med något nytt och läckert.Man blir ju så sugen på att skaffa nytt när våren närmar sej,lust att förnya sej lite.
Vad duktig du är som går på gympa,önskar att jag kommit dithän själv.Än så länge bara tänker jag:)
Må så gott
Kram Anette

Marge sa...

*Huoks* on kyllä niin kaunista!!
Ihanaa, kun kevättä kohden pikkuhiljaa mennään, mutta sitten myös kiireet lisääntyvät...;)
Suloista viikonloppua!<3