tisdag 25 november 2008

Julbutik och Magazine

Här är en trött, men glad bloggare. Det har blivit mycket nattjobb på sistone...Magazinet blev klart till "deadlinen" och det kan man nu kika i genom att klicka på pärmbilden på nätbutiens startsida. Det är mycket jobb att få ihop dessa få sidor, eftersom vi gör allt själva. Bildkvaliteten i PDF-format blir inte så bra som jag skulle önska (beror säkert på mitt eget klåperi), men jag hoppas ändå att Magazinet ska vara till glädje för nån! Flera pysselidéer har jag lånat från bloggkompisar. Det lilla mosshjärtat har jag hämtat inspiration till i Fridas blogg, Spetsar och Volanger och receptet på stärkelse har jag lånat från Fru skrot. Inspiration till askarna med notpapper kommer från Vanhan Lumoissa och många har inspirerat med sina vackra strutar.

Tässä väsynyt, mutta iloinen bloggari. On ollut vähän liikaa yötyötä viime aikana... Magazine valmistui kuin valmistuikin ajoissa ja sitä voi lukea klikkaamalla kansikuvaa nettiputiikin etusivulla. On paljon töitä saada vain näitä muutamia sivuja aikaan kun teemme kaikki itse. Kuvalaatu PDF-muodossa ei ole niin hyvä kuin olisin toivonnut (varmasti omaa mokani), mutta toivon silti, että Magazinestä olisi iloa joillekin lukijoille! Ideoita olen lainannut myös blogiystävistä. Pieni sammalsydän on Spetsar och Volanger:in ideoima ja tärkkelys-resepti on Rouva Romun. Nuottirasioitten esikuvana on toiminut Vanhan lumoisan rasiat ja inspiraatiota tötteröihin olen saanut monestakin blogeista.



Bilderna i detta inlägg är från Magazinet. Det var så fullt upp i vår nyöppnade julbutik så jag hann aldrig fota något medan det var ljust. Det blir sen i nästa inlägg...Vi öppnade i lördags och det var en jämn ström av kunder hela dagen. På söndagen blev det rusning då det var julöppning i stan och många passade på att kika in i vår butik. Det var så mysig stämning då det var snö ute och många ville komma in i och värma sig med en glögg och passade på att byta några ord med vänner och bekanta.

Kuvat tässä postauksessa ovat myös Magazinestä. Oli niin paljon töitä uudessa joulupuodissamme, etten ehtinyt ottaa valokuvia. Kuvia sitten seuraavassa postauksessa. Avasimme siis viime lauantaina ja asiakkaita riitti koko päivän. Sunnuntaina oli joulunavajaiset kaupungissa ja silloin oli välillä tungos jououpuodissamme. Oli niin mukavaa tunnelmaa kun ulkona oli lunta ja monet halusivat tulla sisään ja juoda glögiä ja vaihtaa pari sanaa ystävien ja tuttavien kanssa.


OBS! Om du kommer lite längre ifrån till butiken, hör av dig en dag i förväg så att vi säkert har de varor du är intresserad av. Vi har inte hela produktsortimentet i julbutiken och lagret är väldigt litet, så vissa produkter kan ta slut under dagens gång.

HUOM! Jos sinulla on vähän pitempi matka, niin ota ytheyttä ennenkuin tulet joulupuotiin, joten meillä varmasti on ne tavarat, jotka kiinnostavat sinua. Meillä ei ole nettiputiikin koko valikoima joulupuodissa ja varasto on hyvin pieni, joten tavaroita voi loppua päivän aikana.


Tusen tack till alla som tittar in här trots att jag inte hinner göra inlägg så ofta och det tar åtskilliga dagar innan jag hinner svara på kommentarerna! Jag har fått en utmaning för länge sedan också, jag ska försöka hinna med den i nästa inlägg! Småningom hoppas jag att det blir tid att fortsätta med julpysslet och alla projekt här hemma!

Kaunis kiitos kaikille, jotka täällä pistäytyvät, vaikken ehdi tehdä uuisa postauksia kovin usein ja kommentien vastaaminen kestää monta päivää! Olenkin saanut haasteen viikkoja sitten, yritän tehdä sen ensi postauksessa. Toivottavsti löytyy pian aikaa jouluaskarteluun ja sisustusprojektehin kotonakin!

18 kommentarer:

maano sa...

ihastuttavia askarteluja :)

Angel.Pearls sa...

Nu har jag kikat i nätbutiken -uj vad mycket fint!! Underbara saker -Lycka till// Kram Eva

päivi sa...

kauniita kuvia ja askarteluja<3
käyn blogissasi ihan päivittäin ja tietysti puotiinkin on pakko käydä kurkkaamassa...
kiitos taas paketista , se tuossa lähipostissa odottaa... ihanaa hakea se huomenna... kiitos taas sinulle<3
lämpöisin terkuin päivi
ps. ihanaa kun vierailit blogissani:D

sabina sa...

Jättefina bilder! Känner jag oss rätt kommer vi oss nog inte iväg men man måste ju iaf planera! :)

Sirkka sa...

Voi kuinka näitä kauniita kuvia ja olet sinäkin mestari monenlaisia ihanuuksia väsäämään...kyllä näitä katsoisi vaikka kuinka ja kauan..
Älähän nyt ihan väsytä itseäsi...kiitos katselutuokiosta.

"Kantriina" sa...

Ihania askarteluja ja kauniisti olet niitä kuvannut! :)

Kamomilla sa...

Oj vad spännande! jag ska genast kika!!!

Frida sa...

Tack för att du skev så gulligt om mig. Gratulerar till att det gick så bra på premiäröppningen,så kul.
Lycka till inne hos mig och tack för att du länkar!
Kram Frida

Glitter och Marsipan sa...

Hallå där,igen.
Jag bara älskar dina inlägg...så fina bilder,och du gör så mycket fint.
Har du gjort kortet i glasklockan?
Sååå fint.
Må så gott
kram Anette

Galleri MochB sa...

Visst var det mysigt att få komma in och värma sej bland allt vackert, och lillasyster tror jag åt ex antal av pepparkakorna...:O)

Tiina sa...

Voi miten kaunista!!! :)

Johanna sa...

Så jätte fina bilder, fint pyssel!

Jag hade visst tur med zinkhuset;-)
Jag vill absolut ha det trots att jag fick ett i gåva, man kan väl inte ha för många av dem....?

Kram!

StrandviksVillan sa...

Åh hjälp, dagarna och veckorna är ju för korta för mig, så jag kan tänka mig att du har det ännu värre att få tiden att räcka till just nu ;)
Magazinet var verkligen fint och inspirerande (tyvärr eftersom jag inte hinner pyssla allt jag vill...)

Viola sa...

SÅ muycket fin du har i butiken, roligt att det är så välbesökt, kram VIOLA

Anonym sa...

Hejsan!
Hoppas du är nöjd med "våra" saker.
Jag skulle såå gärna vilja besöka er butik, ska få se om jag skulle få med mannen tex nån söndag...men då det är ju så mycket program alltid före jul..
Ha en riktigt härlig lilla jul!

Lina sa...

Vad bra att allting har varit så lyckat! Du har mycket fina saker.
Hälsningar, Päivi

Glitter och Marsipan sa...

Hallå där.
Tänkte bara kika in och önska trevlig första advent.
kram Anette

tina sa...

Tack kära du!Nu vet jag hurdana julkort jag ska göra,det liksom bara kom över mig och julkulorna wow!Härlig ide att limma glansbild/bokmärke på.
Ha en riktigt härlig advent!