torsdag 12 mars 2009

Vilken stil gillar du?



Det har varit strul med min blogg denna vecka, inläggen har allt som oftast varit försvunna, men nu tycks allt fungera igen. Jag märkte att om man slår hela adressen: http://www.husetpalandet.blogspot.com/ så syns bloggen trots att den inte öppnas via länkar. Bra att veta om det blir problem igen, eftersom jag vet att andra bloggar varit drabbade av samma tråkiga fenomen.
Tråkigt är också att solen försvann och det har varit alldeles för mörkt att fotografera i köket och vardagsrummet hos oss, ja det är till de rummen innehållet i det lilla och stora paketet har kommit. Så ni får ge er till tåls ännu innan jag visar vad jag fyndat på Huutonet ;). Dessutom har jag för första gången vågat handla på en nätauktion utomlands (Tradera) och nu väntar jag på ett medelstort paket också ;).

On ollut ongelmia blogini kanssa viime viikolla, postaukset eivä näkyneet välillä, mutta nyt näyttää toimivan taas. Huomasin, että jos kirjoittaa koko osoitteen: www.husetpalandet.blogspot.com saadaan blogi näkymään vaikka ei avautuisi linkkien kautta. Tämä voisi olla hyvä tietää, koska olen joskus huomannut tätä ikävää ongelmaa muissakin blogeissa.
Ikävää on myös, että aurinko on häipynyt, enkä ole voinut ottaa valokuvia keittiössä ja olohuoneessa. Niihin huoneisiin tuli nimittäin pienen ja suuren paketin sisältö, mutta saatte odottaa vielä kunnes voin näyttä mitä ostin Huutonetistä ;). Tuon lisäksi olen ensimmäistä kertaa rohkennut käydä ostoksilla ruotsalaisessa nettihuutokaupassa (Tradera), joten nyt odotan keskisuurta pakettia ;).


Istället tänkte jag fråga dig, vilken stil gillar du bäst:
Vitt och romantiskt?

Mistä tyylistä sinä tykkäät eniten?
Valkoista ja romanttista?



Eller inslag av zink och fabriksstil?

Tai sinkkiä ja tehdas-/teollisuustyyliä?

Eller ljuva pasteller?

Tai ihania pastelleja?

Eller något helt annat? Själv gillar jag en blandning av alltihop! Bilden på lavendelknippet högst uppe är en av vårnyheterna från Jeanne d'Arc living i vår nätbutik. Sakerna i collage 1 och 2 är nyheter från bl a Bloomingville, medan lapptäcket på bild 4 är på väg från Greengate och dyker upp vilken dag som helst tillsammans med en hel del annat! OBS! Om du är intresserad av att få nyheter från nätbutiken Talo Maalla, anmäl dig då till vårt nyhetsbrev. Vi lottar ut ett köpkort på 50 € bland alla som prenumerar på nyhetsbrevet 15.3!

Tai jotain aivan muuta? Itse tykkään kaikista kolmesta! Laventelinippu on yksi Jeanne d'Arc livingin kevätuutuuksista nettiputiikissamme. Esineet kollaasi 1 ja 2:ssa ovat muita tuoteuutuuksia, m m Bloomingville:lta. Tilkkutäkki kuvassa 4 on Greengaten ja on tulossa ensi viikolla. HUOM! Jos haluat saada uutisia nettiputiikistamme Talo Maalla voit tilata uutiskirjeemme. 15.3. arvomme 50 euron lahjakortin nettiputiikkiin kaikkien niiden kesken, jotka ovat tilanneet uutiskirjeemme!

25 kommentarer:

alegni sa...

jag avundas nästan folk som gillar en stil o håller sig till den. själv blandar jag hejvilt o smaken den ändras från en dag till en annan ;)
förresten, när du meddelar din bloggadress, ta bort de där tre w:na, för med dem funkar adressen inte.

Anonym sa...

Hei!

Saatko edelleen myydä GG:n tuotteita, vaikka sinulla on vain nettikauppa? Kiva tietää :)

Anne

kati sa...

Minähän se tykkään noista kaikista tyyleistä!!! Sopivasti kaikkea kiitos! Uusimpana kolahtaa "tehdatyyli" ;) Ja sepäs aiheuttaa aina välillä tuskaa kun pelkään että punainen lanka katoaa hetken mielijohteesta.

Niin, sullakos on siis pelkkä nettiputiikki? Tässä suht lähelläsi kun asun, niin olisi kiva tietää jos vaikka saisi poiketa myös myymälässä ;)

Lantliga drömmar sa...

Jag tycker om en blandning av alla stilar! :)
Har märkt att både denna och flera andra bloggar strulat denna vecka, men nu verkar det bättre! Irriterande att inte se inlägg när man är nyfiken och vill läsa! :)

Nicole sa...

Hei Anne!
Greengate on alusta lähtien (v. 2005)tiennyt, että meillä on "vain" nettikauppa, mutta olemme saaneet myydä heidän tuotteitansa kuitenkin. Meillä on myös ollut varastomyymälä ja joulumyymälä. Nettikaupat olivat ensimmäisiä Suomessa jotka myivät GG-tuotteita ja niitten kautta ne tulivat suosituiksi Suomessa.
Suomessa, niin kuin myös Tanskassa ja Ruotsissa tulee uusia sisutusnettikauppoja joka viikko ja suuri osa niistä lopettavat vuoden, parin kuluttua ja myyvät varastonsa pois suurilla alennuksilla. Jotkut nettiputiikit myyvät sellaisia tuotteita, joita heillä ei ole varastossa ja jotkut kauppiaat eivät osaa hinnoitella tuotteet oikein. Siitä syystä, moni tavarantoimittaja on valitettavasti hyvin skeptinen kun nettiputiikki-kauppias tulee vastaan!

päivi sa...

hei<3 kiva postaus:)
minua tietysti miellyttää tuo valkea eniten, ihania tuotteita sinulla taasen onkin<3
ja vaikka kauppasi olisikin vain "nettikauppa "
niin se on ihana sellainen josta saa aina hyvää palvelua:)
terkuin vakio-asiakkaasi:)
päivi

Kamomilla sa...

Ja, jag måste säga , så här lämpligt på basen av mina tre senaste inlägg, att jag har en underbar salig röra av allt! Och jag trivs så bra med det för då behöver jag inte välja... :)

"Kantriina" sa...

No taitaa tuo vaalea ja romanttinen olla eniten se miun juttu, mutta kaikki sinkkijututkin viehättää :)
Miusta on todella hyvä, että nettikaupoistakin saa "erikoistuotteita", kun kaikilla ei ole ihanaa sisustuspuotia välttämättä aivan kotinurkilla.

Mukavaa viikonloppua tulin toivottelemaan!

-Kantriina-

Anonym sa...

Minuakin viehättää vaaleus mutta sinkkiäkin kodistani löytyy.

Minä myös pidän nettikaupoista kun maalla asuu ja kaukana kaikesta, niin ihanista nettikaupoista saa helposti ja joustavasti tilattua sellaisiakin tuotteita mitä meiltäpäin ei saa....
ja palvelu on ollut aina hyvää=)

Terkuin Karita

Viola sa...

Hallå. här är VIOLAN behöver välan inte svara på din undran, vitt och romantiskt är självskrivet hos mig, men så gillar jag ju jugend, färger och zink och rost....så här skulle jag kunna hålla på, MIX är min stil, kram

StrandviksVillan sa...

Jag måste nog svara att jag gillar alla tre stilarna (+ en hel massa annat också...) Skulle aldrig kunna hålla mig till bara en stil. Det är ju så väldigt kul att ändra om och byta också, enligt säsong och humör.

Ha en fin helg! Själv ska jag ta skjuts med min mor idag och åka på... LOPPIS!! Länge sen senast!

Liljas Corner sa...

Jag har väldig svårt att hålla mej till en stil - det finns ju så mycket fint bland alla tre stilar du visar.

Zinkskåpet från Bloomingville har stått högt på min önskelista ganska länge. Måste nog ta en diskussion med maken nu då du har det i shoppen!

/Nina

Sarppa sa...

Pitääkin mennä kauppaasi kurkistamaan..

Anonym sa...

Underbara saker!! Jag blandar efter humör hemma. (Nu till våren är jag såld på gröna accenter!)
Så jag säger en blandning av alla stilar!

Längtar efter tidningen ;) som hoppeligen snart kommer + tyck- klossarna. Ha en trevlig helg!

Lantlig Längtan sa...

Så roligt att du lämnade en kommentar på min blogg :) ...älskar verkligen kronorna, så fina och mysiga när ljusen lyser i dem, och annars oxå är de jätte fina! :)
Ni har en så trevlig nätbutik som jag ofta besöker!!

Själv brukar jag oftast blanda de olika stilarna, det gör att min personlighet kryper fram i inredningen... jag får skapa och tänka kreativt :)

Lapptäcket ser helt underbart ut! ...Så somrigt och fint!

Önskar er en trevlig helg!
/Heidi

Loa sa...

Jag tycker den vita stilen är så snygg hos andra, själv skulle jag inte kunna ha ett hem i vitt. Själv vill jag ha färg och vilken går nog starkt i perioder. Våren blir jag mer pastellig och hösten gäller varma, tunga färger i orange och brunt.

Överlag så gillar jag saker med historia, saker som hamnat hos mig på olika omvägar.

Hit anlände ett underbart paket från er i veckan. Jag blev lycklig av innehållet, dottern av allt förpackningspapper och den stora lådan ;o)

sabina sa...

Det verkor faktiskt som om det alltid är jag som råkar ut.. :(

Jag gillar också en blandning!!

Sirkka sa...

Piti just sanoa itse pidän kaikista kolmesta, kun huomasin kirjoituksesi, että sinä samoin, hienoa!

kiitos tuosta vinkistä kuinka pääsen blogiisi, kun ongelmia on ollut!

Mukavaa perjantaita!

Johanna sa...

Även jag gillar en blandning av alla dessa stilar, men mest kanske zink och industristil. Men en personlig blandning är nog bäst!

Anonym sa...

Hei,

itse pidän noista kaikista kolmesta tyylistä ja vähän kaikesta muustakin. Ehkäpä näin tulee sitä persoonallisuutta kotiin. Mukavaa viikonloppua toivottelee blogisi vakilukija Tuija

Mimi sa...

Jag gillar nog att se på alla stilar, men stilen nummer ett för mej är definitivt jugend,art nouveau! Ser gärna på allt möjligt annat också, men är helt nergrävd i den stilen! Rolig blogg du har i varje fall, skall följa den!

Nicole sa...

Kiitos kommentistasi Tuija ja hyvää viikonloppua sinullekin!

Anonym sa...

Jag gillar lantlig och romantisk stil. Jag längtar verkligen efter att få köpa ett eget hus någon dag. Då ska jag lägga ner mycket tid på inredningen!
/Päivi

PS. Jag hörde StarPilots på radio här om dagen. De är nog lite kände här i Finland också!

Maggi sa...

Ja-a...man är ju lite svag för alla tre:) Mest gillar jag ändå en blandning av det romantiskta med grova inslag...Hon å han, liksom.
Ha en skön helg! Kram M.

Mjuka sa...

Blandar friskt, men är mest förtjust i vitt/industri.
Ha en findag
kram M