söndag 16 mars 2008

Bloggstart

Så har jag också trillat dit och blivit med blogg! Länge har jag spjärnat emot; jag har inte tid och vad skulle väl jag visa upp? Alla halvfärdiga projekt som vi ville så mycket med, men som vi inte riktigt hann få färdiga... Eller alla de där underbara projekten som bara har lämnat på idéstadiet och inte tycks få något avstamp? Men skrivklåda har jag och så blir jag så fruktansvärt inspirerad av alla andra inredningsbloggar (finska, svenska, finlandssvenska, danska...), så nu kan jag inte låta bli längre!

Även om det inte skulle bli så mycket homemade att visa upp så har vi trots en alldeles egen webbshop med härliga inredningssaker och dem kommer ni nog att få ta en närmare titt på här! Inredning med betoning på Danmark, Frankrike, vitt, patina, shabby chic, blommönster, pasteller, fil de fer, sött porslin, fattigmanssilver... Som ni märker redan så kommer den här bloggen att innehålla oförskämt mycket smygreklam!

Och nu måste ju sambon (och jag själv?!) äntligen ta itu med alla dessa halvfärdiga projekt om vi skall ha något att visa upp, nu är det minsann slut med att ligga på sofflocket. Nå,skämt åsido, i vår företagarfamilj med en 3-åring och en 6-månaders baby blir det minsann inte mycket tid över även om jag är mammaledig från mitt ordinarie jobb på obestämd tid...
Och sambon är ju faktiskt snickare, så riktigt dåligt ställt är det ju inte med det praktiska. Det knepiga är att den här snickaren inte har tid att snickra något - inte åt oss själva i alla fall. Han packar nämligen paket dagarna i ändan och jobbar vid datorn med vår webbshop http://www.talomaalla.fi/

Gott om tid att fundera ut nya projekt också har jag ju för bebisen är inte alls speciellt samarbetsvillig nattetid (ja inte 3-åringen heller för den delen. Om nu lillebror mot all förmodan råkar sova någon natt så springer storasyster i skytteltrafik mellan sitt sovrum och vårt. Vissa nätter är båda ungarna på gång och då blir det inte mycket sova av för mamma o pappa...) och under dygnets mörka timmar hinner jag få många nya idéer och uppslag. Synd bara att man oftast är för trött -gääsp- på dagen för att genomföra alla idéer, som åtminstone under natten verkade så briljanta!

Inga kommentarer: