onsdag 8 december 2010

Lucka 8: Änglapepparkakor


Över helgen bakade vi pepparkakor. Barnen bakade traktorer, prinsessor och mumintroll. Ja och så blev det några riktigt traditionella pepparkakor också såsom grisar, änglar och hjärtan. Det har blivit tradition att jag dekorerar några pepparkakshjärtan med sockerpärlor och glansbilder också. Dekorationerna fäster jag med sockerglasyr, om ifall att någon vill äta upp pepparkakorna då julen är slut ;).

Viime viikonloppuna leiposimme pipareita. Lapset leipoivat traktoreita, prinsessoja ja muumipeikkoja. Ja sitten tehtiin ihan perinteisiäkin pipareita niin kuin enkeleitä ja sydämiä. Siitä on myös tullut perinne, että koristan muutamia piparisydämiä sokerihelmeillä ja kiiltokuvilla. Koristeet kiinnitän sokerikuorutteella, jos joku haluaa syödä piparit joulun jälkeen ;).

13 kommentarer:

Jessica sa...

Härligt med pepparkaksdoft i huset! Det blev säkert en stämningsfull konsert.

Livet på Vestergård sa...

Så fina pepparkakor!

Vekarus sa...

Voi, kuinka kauniita pipareita, eihän tuollaisia voisi edes syödä!

Lycka är ~ Onnea on sa...

Just så där gammaldags som pepparkakorna såg ut förr. vackra.
~marita~

Louise sa...

Bland de vackraste pepparkakor jag sett i bloglandia denna jul :)

Fröken Tindra sa...

Vilka vackra pepparkakor!! Vill också ha! =0) De där kommer jag nog att härma efter tror jag. Så himla fiiina!
Kram!

Galleri MochB sa...

Oj så fina! Kanske jag kunde göra sådana till systerns dop på söndag :O)

Camilla sa...

Åh vilka fina pepparkakor! Vart har du fått tag på änglarna? Kramar Camilla

Uuden Kuun Emilia sa...

Todella kauniita pipareira. Ihania!

Kajsa sa...

Vilka fina pepparkakor!!

Lantliga drömmar sa...

Oj vilka fina pepparkakor!!

Linda sa...

Härligt fina pepparkakor!

Kram Linda

Elle sa...

Nästan synd att äta upp de där söta kakorna. Dem borde man nästan rama in istället!
Kram Elle