tisdag 14 december 2010

Lucka 14: Julens dofter

Inspirerad av Ellen Dyrops härliga bok Sjarmerende Jul, gjorde jag några doftande strutar med innehåll av torkade apelsiner, stjärnanis och kanelstänger. Mmm, så gott det doftar...Boken är full av härliga idéer, men det är bara 10 dagar till jul, så en del av idéerna får nog vänta tills nästa jul ;).

Ellen Dyropin ihana kirja Sjarmerende Jul antoi inspiraatiota näitten tuoksuvien tötteröitten tekemiseen. Tötteröissä on kuivattuja appelsiiniviipaleita, tähtianis ja kanelitankoja. Mmm, tuoksuu hyvältä....Kirja on täynnä hyviä ideoita, mutta enää on vain 10 päivää jouluaattoon, joten osa ideoista saavat odottaa toteutumista ensi jouluun ;).

9 kommentarer:

Bea sa...

Underbart och juligt!
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram /Bea

Anki sa...

Hej vännen!
Mmmm vad härligt, jättefina strutar...nu vill jag oxå haaaa...

Ha en mysig kväll!
Kram kram!

Livet på Vestergård sa...

Ja från den boken kan man få många fina ideér.
Jättefina strutar!
Kram Kicki

Kamomilla sa...

Den boken är härlig! Själv är jag på jakt efter gamla slevar att fixa till hängande fågelmatsautomater. (från boken det också.)

Lyckoslanten sa...

Vackert med doftstrutar! Håller med om att idéerna i den boken får mogna och tas fram i små portioner i framtiden. Ha en fin dag! ♥

Galleri MochB sa...

Hmm jag känner doften ända hit :O)

alegni sa...

jag kan nästan känna doften ända hit!

Hildas hem - Sofia sa...

Åh, så fint. Jag kan nästan känna dofterna :)

Hanna sa...

Vackra strutar.
kram
Hanna